Cesnakovo-cibuľovo-špenátový krém

11.10.2012 12:48

Skvelá polievka/krém, s hromadou vitamínov, ktoré nie je cítiť :)

Potrebujeme:

3 menšie / 2 väčšie cibule

6 strúčikov cesnaku (použila som domáci nakladaný - verascuisine.webnode.sk/news/nakladany-cesnak/)

600g čerstvého špenátu (alebo 400g mrazených špenátových listov)

trocha smotany na varenie

olivový olej

soľ

chilly

0,2-0,3l  zeleninového vývaru

granulovaný cesnak

domáci chlieb

zmes semiačok (tekvicové, slnečnicové, píniové)

Postup:

Nakrájala som si cibuľu, spenila na troche oleja, pridala nakrájaný cesnak a trocha podusila. Potom som pridala špenát, sparila, zaliala vývarom a vhodila chilly. Nechala som to spolu variť tak do 10 minút, odstavila z ohňa a nechala trocha vychladnúť. Potom som polievku rozmixovala tyčovým mixérom, pridala soľ a trocha smotany, premiešala a nechala prejsť varom. Medzitým som si nakrájala chlieb, dala na panvicu s olivovým olejom a začala opekať. V strede až ku koncu opekania som vhodila semiačka a všetko spolu poopekala.

 

www.facebook.sk