Tarte Tatin

10.10.2012 12:27

Tarte Tatin [taʁt tatɛ̃] alebo obrátený jablkový koláč je veľmi vďačným dezertom, nakoľko je veľmi jednoduchý, rýchly, a hlavnou surovinou sú jablká, ktorých je dostatok po celý rok, nehovoriac o jesennej úrode :)

Na jeden koláč zvyčajne spotrebujem:

1/2 balíčka lístkového cesta

5 jabĺk

2 lyžice hnedého cukru

škoricu

perníkové korenie

garam masalu

olivový olej

maslo

Postup:

Jablká si rozkrojím, odstránim stred, ošúpem a nakrájam na mesiačiky. Všetky dám do panvice, zakápnem olivovým olejom, pridám trochu masla, hnedý cukor, korenie a dám to na 7-10 minút dusiť za občasného premiešania. Samozrejme záleží, na aké veľké plátky jablká nakrájate a koľko ich na panvicu dáte. Keď sa Vám spraví pekná svetlo hnedá karamelovo-jablková omáčka a jabĺčka budú mäkšie, ale nie rozpadavé, panvicu môžete odstaviť a odložiť bokom. Ja si zvyknem (kým sa mi spravia jabĺčka) rozvaľkať lístkové cesto na čo najtenšie, samozrejme, môžete si najprv spraviť jablká a potom cesto. Ja mám svoju panvicu veľmi rada a nie som si istá, či môže ísť do rúry, tak zvyknem jablká aj s omáčkou prehodiť do koláčovej formy a prikryť cestom. Cesto vždy poprepichujem vidličkou, aby sa mi nerobili zbytočné bubliny a dám koláč do vopred vyhriatej rúry na 200°C. Pečiem, až kým nie je cesto na vrchu krásne zlaté, ale nie hnedé. Potom koláč vyberiem, dám ho v týchto chladnejších večeroch na 10 minút na balkón, potom ho donesiem dnu a obrátim na servírovací tanier. Celé to trvá do jednej hodiny, vrátane chystanie surovín a chladenia. Dobrú chuť :)

www.facebook.sk