Špaldové krúpy s mrkvou, červenou cibuľou a syrom feta

10.01.2013 10:36

Vynikajúce a peňaženke vstriecne jedlo plné vitamínov, dokonca manžel mäsožravec si pochvaľoval :) A ešte ako bonus je to minútka - do 20 minút máte hotové :)

 

Potrebujeme:

hrnček špaldových krúp (alebo iných)

2 hrnčeky vody

3 mrkvy

2 menšie červené cibule

granulovaný cesnak

olivový olej

syr feta - polovica balenia

Na zálievku:

2 lyžice olivového oleja

šťava z polovice citróna

1 lyžička medu

čerstvé chilly - podľa chuti (ja som dala asi 2 cm konček)

1 strúčik cesnaku (ja som použila domáci nakladaný v bylinkách a oliv. oleji)

čerstvá alebo sušená petrželka

Postup:

1. Pripravíme si zálievku - zmiešame olej, šťavu z citóna, med, cesnak a chilly a necháme odstáť kým neurobíme krúpy.

2. Krúpy si uvaríme do mäkka, jeden hrnček špandových krúp sa mi uvaril za 10-12 minút. Krúpy zlejeme a premiešame so zálievkou.

3. Medzitým si ošúpeme a nakrájame cibuľu, ošúpeme mrkvu a strúhadlom na čistenie ju rovno nastrúhame na asi 2 cm plátky. Mrkvu a cibuľu si dáme na panvicu, zakvapneme olivovým olejom a opekáme na "al dente" - max. 4 minúty. Ochutíme granulovaný cesnakom a pridáme ku krúpam.

4. Syr feta nakrájame alebo rozdrobíme na drobné kúsky a podávame. Bude chutiť :)

www.facebook.sk