Šampiónový quiche

31.07.2012 11:36

Po tom, ako som v televíznych novinách vzhliadla správu o začiatku hubárskej sezóny, okamžite som nahnala celú rodinu (teda aspoň časť, manžela nevynímajúc) do lesa na hríby. Jedna časť to vzdala asi po hodine a išla sa radšej prechádzať po lese, druhá časť, teda manžel a ja, sme sa rozhodli že sa len tak ľahko nevzdáme. Výsledkom bolo že sme sa stratili, blúdili po lese ďalšie dve hodiny, dooškierali si nohy (vivat žihľava a černice) a doniesli domov až dve bedle jedlé. A tak som chuť musela zahnať nákupom 0,5kg šampiónov v obchode. Rozhodla som sa, že si doma spravíme slaný koláčik :)

Potrebujeme:

Balík krehkého/lístkového cesta

0,5kg šampiónov alebo iných hríbikov

2 cibule

2 vajíčka

100g syra na strúhanie

Polovicu Bambina alebo iného podobného syra

Pažítku alebo iné bylinky

250ml smotany na varenie

Bylinková/ morská soľ

Olivový olej

(kto chce kúsok slaninky)

Postup:

  1. Krehké/lístkové cesto si vyvaľkáme, preložíme do formy na pečenie a poprepichujeme vidličkou aby sa nám cesto nenadvihovalo.
  2. Formu vložíme do vopred vyhriatej rúry na 180°C a pečieme tak 15-20 minút.
  3. Medzitým si pripravíme hríby – očistíme a nadrobno nakrájame cibuľku, hríbiky (a slaninku) a smotanovo-vajíčkovú zmes – Bambino, smotanu, bylinky, soľ a vajíčka spolu zmiešame a necháme odpočinúť.  
  4. Na troche olivového oleja si do zlatova speníme cibuľku, pridáme (slaninku a) hríbiky. Opekáme tak 7-10 minút, kým sa objem hríbov nezmenší. Potom pridáme smotanovo-vajíčkovú zmes a za občasného miešania necháme prejsť varom. Po 3-5 minútach odstavíme a dáme na bok.
  5. Z rúry vytiahneme predpečený korpus, nalejeme naň plnku a dáme naspäť do rúry tak na 30 minút.
  6. Tesne pred koncom koláč vytiahneme z rúry, posypeme nastrúhaným (ja som lenivá čistiť strúhadlo – pre mňa nadrobno nakrájaným :) ) syrom. Dáme naspäť do rúry, zapneme program s grilom z vrchu a opekáme tak 3 minúty.
  7. Vyberieme, podávame teplé aj studené :)

Kto chce mať pevnejší koláčik, nech pridá ešte jedno aj dve vajcia (ja nedávam, lebo huby samotné sú aj bez vajec na žalúdok dosť ťažké....)

www.facebook.sk