Pumpkin puree

12.07.2012 16:04

 

Nakoľko som mala doma už vyše troch týždňov tekvičku, a nevedela čo s ňou, rozhodla som sa, že si z nej spravím základ - tekvicové pyré a potom sa rozhodnem, hoci už pri príprave som vedela, že pôjde do cheesecaku.

 

Čiže na pumpkin puree na variant na sladko potrebujeme:

jednu tekvičku - maslovú, stredne veľkú

trocha olivového oleja

trocha trstinového cukru

med alebo javorový cukor

Na variant na slano:

olivový olej

soľ

chilli korenie

čierne korenie

Postup:

  1. Rozohrejeme si rúru na 200°C.
  2. Tekvicu si rozdelíme na 4 rovnaké časti, vydlabeme zrniečka s dužinou tak, aby nám tam nezostali žiadne vlákna.
  3. Štvrtinky rozložíme do pekáčika, zakvapneme olejom a pridáme či už cukor, alebo korenia a dáme pekáčik do rúry aspoň na hodinku. Tekvice sú hotové, keď sú na skus nožom úplne mäkké, keď sa až rozpadajú.
  4. Pekáč vytiahneme z rúry, počkáme, kým tekvice trocha vychladnú, a potom šupku stiahneme nožom.
  5. Zoberieme vidličku a tekvičky roztlačíme. Vo variante na sladko pridáme ešte med alebo javorový sirup.

Tip: Ku variantu na slano by som kludne prihodila do pekáča pred pečením ešte strúčiky cesnaku (neošúpané), tie sa tiež krásne do mäkka upečú a sú krásne sladkavé. Potom by som ich rozmačkala spolu s tekvicou.

Takto pripravené pyré sa dá použiť či už do krémov, omáčok, alebo do koláčov. Pre krémovejší efekt odporúčam pridať smotanu na varenie a všetko rozmixovať.

Taktiež iba upečené tekvice (nie až tak do mäkka) s čilli sú skvelou prílohou či už k mäskám, alebo iba samotné.

www.facebook.sk