Pečený pstruh ... na bylinkách, citróne & masle

18.02.2013 20:44

Minulý týždeň som chytila strašnú slinu na pstruha (nakoľko nemenovaný reťazecTesco :) ma namotal sa ich akciových čerstvých pstruhov...) tak sme cez víkend mali rybacinku :)

Potrebujeme:

2 stredne veľké pstruhy (cca 500g)

masla podľa chuti

2-3 koliečka citróna (citrón umyjeme)

šalviu, rozmarín, koriander, cesnak

olivový olej

 

1. Rybky si dobre opláchneme a osušíme. Ja som si ich potom dobre potrela citrónom, aj zvnútra, aj zvonka. Potom som do rybiek vložila plátky masla, zmes byliniek, cesnak a na vrch tak isto (okrem cesnaku), plus som položila plátky citróna a zakvapla olivovým olejom. Takto nachystané rybky som prikryla potravinárskou fóliou a dala do chladničky na noc odpočívať.

2. Po takých 16tich hodinách marinovania som vybrala rybky, predhriala rúru na 180°C, a dala rybky piecť tak 30-35 minút (samozrejme bez potravinárskej fólie). Kto chce môže zakryť ryby na prvých 20 minút alobalom, ja som skúsila bez toho, a nevysušili sa, aj tak boli krásne chrumkavé zvonka a mäkučké vnútri.

 

Tip: zároveň s rybkami som dala piecť na plátky nakrájanú cukinu a šampióny, každé zvlášť. Potom som ich iba zakvapla citrónom a ocesnakovila. A upečené citróny odporúčam zjesť (bez kúrky), je to mňamka.

www.facebook.sk