Pečené rizoto so šampiónmi, mrkvou a mladou cibuľkou

16.01.2013 12:22

Vždy som strašne lenivá na varenie ryže v hrnci. Pozerať, či je tam dosť vody, či sa nepripaľuje, občas premiešať... Viem, že to nič nie je, ale z tejto lenivosti som si povedala, že vyskúšam, či sa nedá ryža uvariť - "upiecť" aj v rúre. Môj pokus nakoniec neskončil fiaskom, ale práve naopak - odteraz ryžu už len pečiem :)

 

Potrebujeme:

1 hrnček ryže (ja som použila guľatú)

2 hnčeky vody

trocha oliv. oleja

kurkumu

sušený cesnak

sušenú petželku

bylinkovú soľ

300g šampiónov

2 mrkvy

2 mladé cibuľky

šťavu z polovice citróna

 

Postup:

1. Predhrejeme si rúru na 180°C.

2. Do pekáčika si dáme hrnček ryže a zalejeme to dva hrnčekmi vody. Pridáme trochu oleja a koreniny aké máme radi - ja som dala aj kurkumu - aby bola ryža pekne žltučká, a taktiež kurkuma je veľmi zdravá. Zakryjeme alobalom a dáme na takých 30 minút do rúry - kým sa voda nevstrebe do ryže.

3. Zatiaľ si ošúpeme šampióny, nakrájame na menšie plátky, pridáme na plátky postrúhanú mrkvu (postrúhanú škrabadlom)  a na koliečka nakrájanú cibuľku. Pridáme trocha oleja a osmahneme tak 5 minút pred tým, ako sa nám dopečie ryža. Nakoniec pokvapkáme citrónovou šťavou a premiešame.

4. Vytiahneme ryžu z rúry, pridáme šampiónovú zmes a premiešame.

www.facebook.sk