Pečené kura s citrónom a šampiónmi

24.01.2013 11:19

Dostala som od mamy krásne domáce, žltučké kura. Tak nakoľko sme dvaja, rozdelila som si ho na dve polovice, jednu polovicu dala do mrazáku a druhú som si hneď napácovala. A na druhý deň sa už pieklo :)

Potrebujeme:

1/2 kuraťa (kludne aj celé - pre viac ako dvoch, nerada jem viac ako dva dni to isté...)

5 koliečok citróna

bylinková soľ

kurkuma

granulovaný cesnak

rasca

grilovacie korenie

maslo

200g šampiónov

Postup:

Najprv som si kura umyla a rozdelila na polovice. Tú polku, ktorú som sa rozhodla spracovať, som si natrelal maslom, trocha nasolila, a obsypala všetkým možným - cesnakom, kurkumou, rascou a grilovacím korením. Nakoniec som si umyla citrón, nakrájala na koliečka a obložila kurátko. To odpočívalo v chladničke (zakryté alobalom) až do ďalšieho dňa. Potom som ho už iba strčila do predhriatej trúby na 180°C a piekla aj s tým alobalom asi tak 40 minút. Potom som alobal odstránila, pridala šampióny, trochu ich vyváľala vo výpeku s koreninami a nechala odkryté dopekať tak 20 minút. Odporúčam podávať s čerstvým šalátom :)

www.facebook.sk