Marhuľové guľky

19.07.2012 12:56

Ako som už spomínala na „Fejsbúku“, mám za sebou celkom úspešnú úrodu bio marhúľ. Nie síce z mojej záhradky, ale zo záhradky v Kittsee. Ale aspoň som trhala ja :) A tak som sa rozhodla to naplno využiť. Jedli sme marhule čerstvé, robila som marhuľové guľky, džem, sirup aj likér. Kým na sirup aj likér musím ešte počkať kým „dozrejú“, ostatné malo úspech a podelím sa s Vami o môj odľahčený recept na guľky.

Na 25 stredných guliek potrebujeme:

250g tvarohu – je na Vás či hrudkový alebo nie, ja používam hladký

1 vajce

Trocha soli

50 g masla

6 lyžíc múky

4 lyžice špaldovej krupice

3 lyžice pomletých orechov

Med

Postup:

  1. Umyjeme, usušíme marhule a vyberieme kôstky tak, aby nám zostali celé marhule, nie len polovičky.
  2. Múku, krupicu, orechy, vajce, soľ a tvaroh zmiešame dokopy, potom pridáme mäkké maslo a vytvarujeme si také cesto, aby sa nám príliš nelepilo na prsty (vždy ho ale radšej nechám troška lepkavé, lepšie sa mi potom obaľuje a potom hotovú guľku iba zaprášim múkou).
  3. Odštipkávame z cesta a obaľujeme guličky. Vždy sa snažím, aby okolo marhule nebolo veľa cesta, ale iba aby sa vytvorila tenká vrstva okolo. Nechceme predsa jesť cesto, ale marhule.
  4. Hotové guličky dávame do osolenej vriacej vody, varíme kým nevyplávu na povrch, potom ešte tak 3-4 minútky.
  5. Hotové guličky posypeme pomletými orechmi, roztopeným maslom a trocha medom.

Zámerne nepoužívam cukor, ale med. Radím vyskúšať. Je to úplne iná chuť, až návyková. Nie taká prázdna sladká ako od cukru, ale až taká voňavá. Taktiež do vnútra marhulí nedávam cukor. Keď sú marhule krásne zrelé, škoda ich niečím prisládzať, to si dám radšej kávu s cukrom :P

www.facebook.sk