Kolkovna Eurovea

24.02.2012 15:37

 

Na začiatok si povedzme pár slov o tejto originálnej rešteurácii.

Ako už meno napovedá, ide o český koncept reštaurácie, kde názov je odvodený od bývalej pražskej tlačiarne cenných papierov a kolkov, kde bola otvorená prvá reštaurácia tejto siete. V Českej republike sú už štyri takéto hospody, u nás sú zatiaľ dve, a to obe v hlavnom meste. Jedna je v River Park-u, druhá v Eurovea. A práve tam som sa dnes nechala zlákať na obed :)

 

Keď hosť vstúpi do reštaurácie, prvé, čo si všimne, je interiér, ktorý je vskutku zariadený originálne - drevená dlážka, drevené obklady stien, svetlo hnedá farba všade naokolo. To všetko dopĺňajú čierno-biele fotografie pivovaru, ktoré sa sem viac než hodia. Ak máte chuť na menučko, odporúčam prísť medzi jedenástou a pol dvanástou, nakoľko reštaurácia je naozaj obľúbená a ako sa nám dnes stalo, už o dvanástej bola nielen polievka, ale aj dve z troch ponúk hlavného jedla fuč. Nič to, ponuka z jedálneho lístka, hoci cenovo vyššia, je aj tak slinky naháňajúca.

 

 

Hoci si zvyčajne dávame Kolkovna wings (9ks grilované kuracie krídelká v pikantnej marináde, s pečenou kukuricou, kukuričnými tortilami, syrovou a barbecue omáčkou za 7,99€), ktoré nikdy nesklamali, dnes sme sa rozhodli vyskúšať niečo iné. Ja som si dala Krkonošskú zemiakovú polievku (polievka zo zemiakov, zeleniny a húb, s cesnakom a majoránom, v chlebovom bochníčku za 2,99€) a môj spolukonzument si dal Ceasar šalát (listy rímskeho šalátu s grilovanými kuracími prsiami, krutónmi a dresingom z ančovičiek za 5,99€). Moja polievka bola skutočne výborná, hustá, bolo v nej plno nadrobno nakrájaných zemiačikov, mrkvy, bol v nej sľúbený cesnak aj hríbky. Majoránky nebolo priveľa, tak akurát, a navrchu bola posekaná vňaťka. Bochník veľký, krásne vydlabaný. Ohľadom šaláta viem len to, že bol "výborný, len dresingu mohlo byť trocha viac". Ku šalátu sme mali pivko, a k polievke som si dala čajík, ktorý je síce drahší (1,79€), ale krásne podávaný, a vystačí tak na dve a pol až tri šálky. 

 

Kolkovnu rozhodne odporúčam, a patrí medzi moje obľúbené reštaurácie.

Aktuálnu ponuka menučka nájdete na https://www.kolkovna.sk/index.php?show=menu_daily&place=19, polievka stojí 1,29€ a hlavné jedlo od 3,69€.

www.facebook.sk