Karamelové veterníky

31.07.2012 15:16

Doma manžel občas dostane chuť na veterník. Taký pravý, dobrý, socíkovský :) A tak mi napadlo, prečo by sme mali chodiť kupovať niečo, čo môžeme upiecť aj doma. Nápad dobrý, ale najskôr budem tento recept skúšať (aj to asi na profiterolky) až tak o pol roka. Napriek tomu, že neznášam váženie (nemám ani váhu), nemám neprilnavý hrniec, a už vôbec nemám vrecko na vytláčanie plnky, veterníčky sa mi podarily. Nespľasli. Boli riadne upečené.  No aj tak, celé to stroskotalo na karamelovej šľahačke. Samozrejme, veď je leto. Nakoľko som nepridala stužovač, z prvej som vyšľahala karamelové maslo a druhú sa mi nepodarilo vyšľahať vôbec. Toľko som už dávno nenadávala :P Nakoniec som nerobila ani pudingovú plnku, ale rovno som tam nakyckala vanilkový jogurt a zalievala karamelovým sósom :) Moja rada – rozhodne použite stužovač šľahačky :D

Na cesto (cca 20 malých kúskov) potrebujeme:

200g hladkej múky
4 vajcia
60g masla
1/4l vody
citrónovú kôru
štipka soli

Na karamelovú šľahačku:

6 lyžíc hnedého cukru
1/2l sladkej smotany

Na pudingovú plnku - neodskúšané

1/2l mlieka
1 vanilkový cukor
puding Zlatý klas
200g masla

  1. Vodu s maslom, soľou a kôrou privedieme do varu.
  2. Potom prisypeme múku do vriacej vody a intenzívne miešame tak dlho, kým sa cesto neprestane lepiť na nádobu a varechu. Z tohto cesta vytvoríme hrudu a cesto preložíme do misky aby si oddýchlo.
  3. Keď je cesto vychladnuté, postupne primiešavame po jednom vajíčka. Cesto by malo byť vláčne, ale nie príliš riedke.  
  4. Rúru vyhrejeme na 220 stupňov. Cukrárskym vrecúškom striekame na plech malé veterníky v dostatočnej vzdialenosti od seba. Keď nemáte vrecúško, naplňte cesto do igelitového sáčika, odstrihnite špičku a vytláčajte.  
  5. Veterníky pečieme 15-20 minút na strednej priečke. Prvých 10minút nesmieme rúru otvoriť, aby veterníky neklesli.
  6. Ešte teplé veterníky prerežeme na polovice aby unikla von prebytočná para (pozor na prsty) a po vychladnutí plníme vanilkovým krémom a šľahačkou.
  7. Vrchnú časť veterníčkov polejeme karamelovou polevou alebo poprášime práškovým cukrom a dáme do chladu.


Vanilkový krém pripravíme z pudingu, vanilkového cukru, mlieka.  Uvaríme puding a necháme ho vychladiť. Vymiešame si maslo a postupne primiešavame do pudingu.

Šľahačku pripravíme nasledovne. Z hnedého cukru si urobíme karamel a zalejeme ho šľahačkou. Nesmieme zabudnúť na stužovač... Necháme vychladnúť a vyšľaháme.

Nakoniec pripájam aj jedno zaujímavé a inšpiratívne video o odpalovanom ceste.

www.facebook.sk