Domáci chlebík

04.02.2013 12:37

V piatok v noci ma chytil akýsi amok a začala som v kuchyni vystrájať. O pol jednej ráno som dala piecť chlieb... !!! O pol jednej... O pol druhej bol chlebík upečený, a dnes, v pondelok, je preč... Nechápem, ako sme mohli doslova zožrať celý pecník, no manžel chce ďalší, a nedivím sa mu.

 

Potrebujeme:

500g hladkej múky

320ml vlažnej vody

7g kvasníc

soľ

ľanové semiačka

sezamové semiačka

tekvicové semiačka

ovsené vločky

Postup:

1. V troche vlažnej vody si rozmiešame kvasnice. Múku si dáme do vačšej misy, všetky semiačka (čím viac tým lepšie), soľ a premiešame. Potom prilejeme vodu (s kváskom) a uhnetieme cesto.

2. Misu s cestom prikryjeme utierkou a dáme na 30 minút na teplé miesto.

3. Po 30 minútach cesto vyberieme, a znova uhnetieme. Prikryjeme utierkou a dáme na 20 minút na teplé miesto.

4. Po 20 minútach dáme do formy na chlebík (keďže ja žiadnu takú nemám, tak som dala cesto do väčšej tortovej formy tak, aby sa nedotýkalo stien) a ešte ho posypeme semiačkami.

5. Cesto vložíme do vopred vyhriatej rúry na 200°C a pečieme hodinu.

 

Tip: do chleba môžete dať čokoľvek, ja rozhodne nabudúce pripohím aj čerstvé bylinky a nastrúhanú mrkvu.

www.facebook.sk