Cukinový quiche

23.07.2012 17:03

Zo záhradky som si priniesla niekoľko cukiniek a zopár fazuľových lúskov. Chvíľu som hútala, čo s tým, ale napokon som si spomenula na skvelý koláč, vďaka ktorému by som mala postarané aj o obed či večeru na ďalší deň. A tak som sa pustila upiecť zeleninový koláč aneb quiche (kiš).

Potrebujeme:

  • balík lístkového cesta
  • forma na pečenie torty a papier na pečenie
  • olivový olej
  • 250ml šľahačkovej smotany
  • 200g tvrdého syra
  • 50g parmezánu alebo 100g brie
  • 3 mladé cukinky
  • 1 vajíčko
  • Za dve hrste mladých fazuľových lúskov
  • 1 veľká cibula
  • Morská soľ
  • Provensálske korenie
  • Granulovaný cesnak

Postup:

  1. Lístkové cesto si vyvaľkáme na zhruba 5mm výšku a prenesieme ho na dno okrúhlej formy, orežeme okraje. Dno poprepichujeme vidličkou (aby sa nám počas pečenia nenadvihovalo) a dáme do predhriatej rúry (180°C) na 10 minút.
  2. Medzitým si očistenú, nadrobno nakrájanú cibuľku speníme na trocha olivovom oleji (alebo masla), pridáme nadrobno nakrájanú cukinu a fazuľové lúsky. Opekáme na miernom ohni tak 5-7 minút.
  3. Zatiaľ si vymiešame vajíčko so smotanou a koreninami, pridáme nastrúhaný tvrdý syr a pridáme ku cukine s lúskami. Za stáleho miešania povaríme tak 2 minúty (a naozaj miešame, inak to bude pripomínať riedku praženicu :))
  4. Zmes vylejeme na predpečený korpus a dáme piecť na 30 minút do rúry (180°C).
  5. Po 30 minútach quiche vyberieme, pokladieme naň nakrájaný syr a dáme zapiecť tak na 3-5 minút.

Dobrú chuť :)

www.facebook.sk