Broskyňový koláč

17.08.2012 15:23

Cez víkend som dostala krásne broskyne. Červené, veľké, zrelé, no hlavne domáce. A veľa broskýň. A dostala som ich s varovaním, že ich treba čo najskôr zjesť. No a tak okrem prepchávania sa čerstvými, sme si doma spravili aj jeden teplý, super jednoduchý variant. Broskyňový koláč.

Potrebujeme:

1 lístkové cesto

9 broskýň

3 ČL škoricového cukru

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Postup:

Lístkové cesto som si rozdelila v pomere 1:3, aby som mala cesto aj na mriežku. Väčšiu časť som si rozvaľkala, preniesla do formy na koláč, poprepichovali vidličkou a dala piecť do vopred vyhriatej rúry na 15 minút pri 180°C.

Zatiaľ som si ošúpala a nakrájala broskyne.

Predpečené lístkové cesto som potom iba naplnila broskyňami, poprášila škoricovým cukrom a spravila mriežku. Postup na mriežku nájdete na https://verascuisine.webnode.sk/news/mriezka-na-kolac/

Potom som koláč zakryla alobalom a dala ďalej piecť pri 180°C. Po pol hodinke som koláč odkryla a piekla kým mriežka nebola zlatistá, čo trvalo tak 20-25 minút.

V teplé letné dni odporúčam podávať s vanilkovou zmrzlinou :)

www.facebook.sk