Blackberry pie aneb Černicový koláč

13.08.2012 17:14

Rozhodla som sa zužitkovať časť tohtoročnej úrody černíc a nemohla som urobiť lepšie :) Skvelý, ľahký, komplet ovocný koláč – blackberry pie sa zjedol v priebehu 24 hodín. A to sme iba dvaja!

 

Potrebujeme:

1 lístkové cesto

750g černíc

2 lyžice hnedého cukru

Trocha citrónovej kôry

 

Šľahačka:

Šľahačka na šľahanie

Trošička stévie

Slzu mandľového extraktu

 

Postup:

Cesto si rozdelíme v pomere 3:1 (oddelíme ¼ a dáme ju do chladničky), ¾ si rozvaľkáme na čo najtenšiu placku. Tú prenesieme do okrúhlej formy, popicháme vidličkou a dáme piecť do vopred vyhriatej rúry na 15 minút pri 180°C.

Medzitým si opláchneme a osušíme černice – ja som použila mrazené – tiež som ich osušila.

Predpečené cesto vyberieme, necháme trocha vychladnúť a poukladáme (alebo vysypeme) naň černice. Posypeme nadrobno pokrájanou kôrou z umytého citróna a môžeme spraviť mriežku.

 

 

 

 

 

Koláč prikryjeme alobalom a dáme piecť do vopred vyhriatej rúry na 30 minút pri 180°C.

Po 30 minútach koláč odkryjeme a pečieme ďalších 30 minút.

Potom koláč vyberieme, necháme aspoň trocha vychladnúť a môžeme sa doň pustiť :)

www.facebook.sk