Chlieb s olivový pestom ... pečený za výpadkov elektriny

15.03.2013 12:39

Včera večer som išla piecť chlebík, taký voňavý, fajný, s olivovým pestom. Čo čert nechcel, práve keď mi chlebík začal pekne kysnúť a naberať ten správny tvar, vďaka tej krásne metelici vonku vypadol prúd. Ja nechávam kysnúť chleba v rúre, na najnižšom mode, tak som iba videla ako krásne zhasla rúra. O desať minút prúd naskočil, no za hodinu kysnutia sa to stihlo ešte dva krát zopakovať. Stoj čo stoj som chcela pečenie dokončiť, a tak si vedomá ďalších možných výpadkov, som sa po kysnutí (a stále peknom oblom tvare chlebíka) pustila do pečenia. Veď už snáď tých výpadkov stačilo... Ale nie, mýlila som sa. Ako fujavica naberala na sile (my na dvanástom poschodí sme sa báli že ešte aj strecha uletí) tak výpadky boli ešte štyri. Už ste niekedy piekli suflé? Ak nie, predstavte si scénku ako vystrihnutú z filmu - šťastná a hrdá gazdinka vyberá svoj majstrovský kúsok z pece - a v tom suflé "spľasne". Pri jednom z týchto skvelých výpadkov, keď všade zas raz nastala tma, a po opätovnom naskočení prúdu, sa zo mňa už iba vydral výkrik (nieee!!!), pri ktorom manžel (čupiaci pri mne) takmer padol na zadok a celý vydesený si držal ucho. Áno, môj krásny chlebík "spľasol".

Na chuti mu to neubralo, no vyzerá skôr ako slaný koláč než ako chlieb. No čo už, to mám za to, že som stoj čo stoj musela chlieb dopiecť :P

A tu (po mojom románe:) je aj recept:

0,5 kg hladkej múky

7 g kvasníc

300 ml vlažnej vody

olivový olej

soľ

slnečnicové, tekvicové, sezamové a ľanové semienka

Na pesto:

zopár zelených a čiernych olív

sušené rajčiny

olivový olej

bylinky podľa chuti

Postup:

1. Najprv som si spravila pesto - všetky prísady na pesto som najemno nasekala, pridala bylinky, olej a zamiešala.

2. Vo vlažnej vode som si rozmiešala kvasnice.

3. Múku, soľ a semiačka som zmiešala, pridala vodu s kvasnicami, trocha oleja a pesto. Všetko som dobre zamiešala, a dala kysnúť do rúry.

4. Po hodine kysnutia som sa snažila chlebík upiecť na 180°C po dobu 45 minút, s pauzami (výpadkami elektriny) sa to ako tak podarilo :)

 

www.facebook.sk